Piemonte

Piemonte

dinsdag 14 juli 2015

Todo list

Je zou het rijkelijk vroeg kunnen noemen, deze todo list, maar aangezien ik enigszins tegen wil en dank de todo list koningin van Nederland ben geworden zal ik er hier toch een gaan posten. Tenslotte is deze blog bedoeld ter inspiratie maar ook zeker om te zorgen dat ons droompaleisje er toch ooit een keer echt gaat komen. Ik zou het graag anders zien, maar zonder lijstjes zou ik hopeloos verloren zijn. Die lijstjes zijn dan ook eindeloos en komen nooit allemaal af. Inmiddels heb ik daar wel vrede mee, maar het feit dat je iets dat je moet doen kan opschrijven op een lijstje en daarna uit je 'werkgeheugen' kan gooien is zo prettig... Scheelt eindeloos veel slapeloze nachten. Ik heb zelfs een todolist van todolijstjes, waarin ik de prioriteit van de verschillende todolijstjes kan aangeven.

 Lange termijn planning is zeker niet nieuw voor mij, maar omdat ik van nature vrij ongeduldig ben zou ik het liefst nu gelijk met de meer praktische zaken starten. En dan doel ik eigenlijk gewoon op het aankopen en verbouwen van het huis... Maar goed, in deze is het juist goed dat het wat langer duurt voor we tot die stap over kunnen gaan, want 'proper planning & preparation prevents piss poor performance', de 7p's. We zullen het huis deels moeten/willen verhuren om het businessplan binnen een paar jaar toereikend te kunnen krijgen. Het is dus ook handig om mensen in de buurt te leren kennen die daarbij kunnen assisteren. Dus, sowieso natuurlijk handig als je daar vaak bent, is italiaans leren een van de eerste stappen. Daar moet ik komende tijd keuzes in maken, en zal ik nog wat over schrijven in een volgende blog.



Todo list voor casa nocciola
Ongoing:
-inspiratie opdoen
-blogs schrijven
-huizenmarkt Piëmonte in de gaten blijven houden

Komend jaar:
-Begin maken met Italiaans leren
-Sparen & besparen
-Businessplan maken voor financiering aankoop en verbouwing huis
-Leren naaien zodat ik stoffering tzt zelf kan doen
-Vakantie naar Piëmonte plannen om alvast rond te kijken naar geschikte gebieden
-Tips en tricks van anderen verzamelen (ik hoor ze graag als je ze hebt...)

Verdere toekomst:
-website leren maken/bijhouden
-goede verhuursites uitzoeken waarop je je huis kan aanbieden
-contacten in de regio leggen, om tzt huis in de gaten te houden
-zodra financiën toereikend zijn enkele keren plannen om huizen te bezichtigen en vooraf schema maken.

Zoals elke lijst zal hij gaan groeien en krimpen, we zullen hem dus wel weer opnieuw gaan zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten